Waarom een LinkedIn bedrijfspagina?
Door: Pieter Remers
Voor veel van jullie zijn dit misschien voor de hand liggende argumenten. Het kan echter geen kwaad om te kijken naar de belangrijkste redenen om een bedrijfspagina te starten op LinkedIn:
1. Bedrijfspagina’s
Op LinkedIn is het mogelijk een bedrijfspagina te maken. Zo kun je eenvoudig informatie over je bedrijf, medewerkers en producten delen. Wat misschien nog wel belangrijker is, is dat je direct kunt communiceren met ‘volgers’ van je bedrijfspagina door middel van statusupdates.
2. Beter te vinden
Social media profielen komen snel naar boven bij online zoekresultaten. Als jouw bedrijf actief is op LinkedIn, wordt de bedrijfspagina sneller gevonden door zoekmachines. Zorg er wel voor dat alle informatie over je bedrijf zo volledig mogelijk is ingevuld. Door belangrijke kernwoorden op te nemen in de omschrijvingen, wordt je zelfs gevonden zonder dat men specifiek zoekt naar je bedrijfsnaam.
3. Eenvoudig netwerken met de klant van je klant
Netwerkborrels en andere –bijeenkomsten zijn voor veel bedrijven de manier om in contact te komen met nieuwe klanten. Doordat LinkedIn momenteel meer dan 150 miljoen leden telt kun je het eigenlijk zien als het grootste netwerkevenement ter wereld. Door je bedrijf te profileren in verschillende groepen kun je op een vrij simpele manier potentiële klanten interesseren in jouw dienstverlening of product. Toon je specialisme en deel je kennis.
4. Je netwerk is groter dan je denkt
Juist doordat je medewerkers en klanten kunt betrekken in op je LinkedIn bedrijfspagina, groeit je netwerk alleen maar. De via via connecties zullen sneller geattendeerd worden op jullie activiteiten. Misschien zijn ze wel op zoek naar jouw product…
5. Een aanbeveling is veel waard
Als je tevreden klanten hebt, is het geen probleem om een aanbeveling te vragen. Een aanbeveling is vele malen meer krachtiger dan iedere vorm van reclame.
Maar een bedrijfspagina biedt meer mogelijkheden zoals:
* Banners
* Video's
* Advertenties
* Etc.
Meer weten over de kracht van LinkedIn?
* Banners
* Video's
* Advertenties
* Etc.
Het zijn slechts enkele voorbeelden van de mogelijkheden die LinkedIn biedt. De Gesprekspartners geeft regelmatig cursussen om je te helpen LinkedIn optimaal in te zetten voor zakelijk succes. Misschien is dit iets voor jou?
Meer informatie: LinkedIn Cursus
Geen opmerkingen:
Een reactie posten