donderdag 30 augustus 2012

Authentiek, echt en zeer geliefd!


Twintig uur op Facebook en al 600 echte fans!


“Niemand kan meer om internet heen en alle bedrijven hebben een website.” Een stelling waar veel (heel veel) mensen het mee eens zullen zijn. Echter, de uitzondering bevestigt de regel.

Dit wilde ik toch even delen: 

In Nijmegen hebben we een winkel die bijna alle elektronische onderdelen in huis heeft die maar denkbaar zijn. Een winkel die al sinds de jaren vijftig bestaat en sindsdien maar weinig verandering heeft doorgemaakt. Als je met een teletijdmachine terug in de tijd naar 1952 zou gaan, zul je nagenoeg dezelfde winkel aantreffen zoals ie er anno 2012 bij staat, zowel van buiten als van binnen. Ik kan me haast niet voorstellen dat er Nijmegenaren zijn die Technica niet kennen.

Nu zou je denken dat een bedrijf met de naam Technica met z’n tijd mee gaat, innovatief en vernieuwend is. Niets is minder waar! De eigenaar Frits van der Pol heeft geen website, hij gebruikt zelfs geen computer. Niet nodig zo zegt hij zelf, want de mond-tot-mond reclame doet al zo’n 60 jaar het werk. 

Toch is er deze week iemand op het idee gekomen een Facebook fanpagina te openen voor Frits. De fans, reacties, “vind ik leuks” en gedeelde berichten groeien explosief! Binnen 20 uur had Technica al zo’n 600 fans! Dit zijn echte fans, geen Chinese of Indiase robots, niet aangekocht voor $0.10 per like, nee echte authentieke vrienden. 

Frits heeft geen alter ego op social media nodig. Frits meldt niet dat ie gelukkig, blij en succesvol is. Dat ie met vrienden geniet van het “goede” leven, “omdat het kan”. En elke dag aanwezig is bij Technica en daar ongelooflijk veel #zinin heeft.  Waarom niet? Technica, Frits dus, is echt en authentiek en dat vinden mensen leuk! Frits probeert je niet z’n winkel in te trekken, zal je niet om de oren slaan met commerciële acties of mooie praatjes. Nee, Technica is dagelijks geopend van negen uur tot half zes en als je iets nodig hebt, kom je maar langs.

Frits gefeliciteerd met je succes op Facebook!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten