"And the winner is...."
Door: Pieter Remers
Vorig jaar nam social media een gigantische sprong bij de opkomst van actieve interactie tussen televisiekijkend Nederland en de TV programma’s. Dit is met name te danken aan het eerste seizoen van The Voice of Holland (TVOH) en de wijze waarop Talpa Media ze heeft ingezet in het format.
Op Marketingfacts kwam ik gisteren een mooi artikel tegen dat de cijfers weergeeft van de impact van social media bij het populaire TV programma “The Voice”. Samen met Media Injection laat Menno Urbanus de toename en ontwikkeling zien van social media bij het tweede seizoen van TVOH.
Zo hebben zij gemeten dat Hyves en Facebook even groot zijn met beide een community van bijna 100.000 fans. Twitter volgt met bijna 60.000 followers en dat is alleen via het officiële kanaal… Maar veel meer cijfers en vergelijkingen kun je teruglezen in dit artikel.
Vorig jaar kwam onderstaande infographic uit met de (toen nog) immens populaire Ben Saunders als voorloper binnen alle social media kanalen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten